7 januari 2007 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van frank, sandra en celeste Voshaar - WaarBenJij.nu 7 januari 2007 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van frank, sandra en celeste Voshaar - WaarBenJij.nu

7 januari 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg frank, sandra en celeste

08 Januari 2007 | Guatemala, Guatemala-stad

Daar zijn we dan weer.
De dag van gisteren heeft een prima vervolg gehad. We zijn vandaag met zn 4en naar de oude hoofdstad Antiqua geweest waar we op de diverse lokale markten het nodige hebben ingeslaan. De taxirit duurde ongeveer een uur heen en terug, en de kids hebben deze reis prima doorstaan. Onderweg hebben we het prachtige Guatemala gezien met zn bergen en vulkanen, de primitieve manier van wegenbouw en de verkoop van diverse produkten langs de weg gezien. Daarnaast mensen in klederdracht met de prachtigste kleuren. Juan heeft van de rit weinig meegekregen omdat hij zowel de heen als terugweg heeft geslapen. In Antiqua echter was hij van de partij. Op de markt moest hij in de buggy maar zat bij alle lage artikelen waar hij maar bij kon komen. In het centrale park mocht hij uit de buggy en liep elke hond die hij zag achterna. Hier heeft hij diverse meters rondgestapt en flink geflirt met andere Guatemalteken. Ook de fontein was niet veilig voor zijn handjes. Celeste vond de markt het mooist en de oorbelletjes die ze kreeg. De bedelende mensen die we toch wel zijn tegengekomen hebben op haar indruk gemaakt. Al met al een indrukwekkende dag en dat merkten we aan de kinderen bij thuiskomst. Om 7 uur was alles in diepe rust.
Morgen gaan we Helen tot actie toezetten om samen met de advocaat de papieren die nog gelegaliseerd moeten worden voor elkaar te laten maken. Ze moeten hiervoor een heel eind reizen en we weten dus ook nog niet of het allemaal wel gaat lukken voor het eind van de week. We kunnen alleen hopen dat het op tijd goedkomt.
Tot morgen maar weer. (ik zal nu nog even proberen een paar nieuwe fotos te plaatsen)

• 08 Januari 2007 - 07:07

Fam Oude Vrielink:

Mooie foto's van Juan en Celeste. Zeer kleurrijk en mooie omgeving. Geniet van de vakantie en laten we hopen dat de laatste papieren toch nog dit weekend in orde komen.

gr Walter Diane Lars en Sven

• 08 Januari 2007 - 08:59

Ineke:

Mooie foto's. Dat moet wel een geweldig mooi land zijn, geniet ervan. Wat lekker dat de kids goed te pas zijn.
    knuffel, Frank, Ineke, Natalie, Wouter en Romy

• 08 Januari 2007 - 10:30

Fam. Westen:

Wat een mooie foto's. Het lijkt me allemaal wel heel bijzonder. Vooral als ik die foto zie waar ze het haar van Celeste aan het invlechten zijn. Krijg er een beetje kippenvel van. Gelukkig dat Juan en Celeste weer goed zijn opgeknapt. We hopen met jullie mee dat het op tijd goed komt.

Groetjes Peter, Patricia, Lisan, Mart en Carlijn

• 08 Januari 2007 - 11:52

Diane:

Hallo daar.....

Mooi dat jullie eindelijk van elkaar en van Quatemala kunnen genieten...
    De foto's zijn super om te zien, het is alsof Juan al helemaal ingeburgerd is bij jullie :-)

Heel veel liefs en dikke knuffels van:
    Ronnie, Diane, Jasmijn en Thijmen....en natuurlijk ook van oma Harbrinkhoek

• 08 Januari 2007 - 12:46

De Jonkers:

Hallo daar,
    Het blijft fasinerend om jullie verhaal telkens te lezen. we hopen dat de papierwinkel een beetje wil vlotten en dat jullie snel terug kunnen naar het eigen stekkie.
    Groetjes aan die zijde en hopenlijk tot gauw.
    Groetjes de jonkers.

• 08 Januari 2007 - 13:28

Groep 2A De Wiekslag:

Lieve Celeste, Juan, Sandra en Frank,
    We zitten nu in de klas met z'n allen voor de computer. De foto's hebben we net bekeken en we vinden ze heel erg leuk.Sommige kinderen willen graag iets vragen of zeggen:
    Anouk : Ik hoop dat je broertje lief is.
    Gerard: Ik vind je heel lief Celeste.
    Carmen: Is het leuk in Guatemala?
    Nienke: Is het warm bij jullie?
    Fleur: Gaat alles goed bij jullie?
    Jochem:Heb je al veel gezwommen?
    We wensen jullie nog heel veel plezier met elkaar en tot volgende week als jullie weer in Tubbergen zijn. Dikke kus van ons allemaal!
    Groep 0-1-2 A

• 08 Januari 2007 - 14:23

Mariëlle:

Hallo!
    Even een kort bericht (langer bericht komt later). Sandra, kun je mij de datum van aanvang adoptieverlof aangeven? Bvd.

Mariëlle

• 08 Januari 2007 - 17:50

Familie Paus:

Leuk om te lezen dat jullie nu toch kunnen genieten van Guatamala.
    Ook leuk te lezen dat Juan een erg ondernemend mannetje is. Hopelijk zit het met de nodige papieren wat nu nog moeten komen ook een beetje mee, zodat jullie aankomend weekend toch weer richting tubbergen kunnen komen. Wij genieten van de foto's die jullie iedere keer op de site zetten .

groeten Huub, Ilse , Bart en Collin

• 08 Januari 2007 - 17:59

Ansoudeavenhuis:

wat mooi dat het nu goed gaat met de kits en nu maar hopen dat de papieren deze week komen en geniet er nog van de groeten van ons gerard marie en ans

• 08 Januari 2007 - 18:17

Mariëlle:

Wat een geweldige foto's van de gehele familie Voshaar! En fijn dat het met iedereen nu de goede kant op gaat en je van elkaar kunt genieten. Doe dat dan ook maar volop.

Groeten Mariëlle.

• 08 Januari 2007 - 21:32

Stien Overvelde:

Ik heb de foto's gezien, wat een leuk manneke. Ik heb enige moeite gehad om op de site te komen, zoals je weet ben ik niet zo goed in die dingen, maar al doende leert men. Ik heb ook al je berichten nog niet gelezen dit ga ik morgen doen. Het bericht kwam allemaal nogal plotseling en binnen zeeer korte tijd moesten jullie nog veel regelen. Ik hoop dat alles goed is gegaan en zo op het eerste gezicht te zien blijkt uit de foto's dat het allemaal naar wens verloopt. Ben heel nieuwsgierig hoe het straks met de kleine in het zwembad gaat. Misschien zie ik je daar wel. Tot gauw en succes, hènig an doon en geniet ervan met zijn allen.

groetjes Stien