8 januari 2007 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van frank, sandra en celeste Voshaar - WaarBenJij.nu 8 januari 2007 - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van frank, sandra en celeste Voshaar - WaarBenJij.nu

8 januari 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg frank, sandra en celeste

09 Januari 2007 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo allemaal,
we zullen verder gaan in het verhaal zonder einde (lijkt het voor ons ondertussen);
vanochtend zijn we met elkaar naar de nederlandse ambassade geweest. Met wat we van peter wisman hoorden waren we niet zo blij. Het blijkt dat er vanuit nederland geen geld is overgemaakt naar de IND voor een verklaring die we nodig hebben om een inreisvisum voor Juan te verkrijgen.Als we geen inreisvisum hebben kan Juan wel naar Nederland als toerist, maar moet hij binnen 90 dagen weer terug naar Guatemala. Dat zou inhouden dat een van ons met Juan terug naar Guatemala zou moeten enkel en alleen voor een verklaring die nog niet binnen is bij de ambassade. De aanvraag zou door de Stichting in Nederland pas op 27 december zijn ingediend en nog niet zijn betaald, terwijl de verklaringen van kinderen die nog geen paspoort hebben en nog in de procedure zitten al enige maanden binnen is
zijn. Volgens Bertie van de stichting kan de verklaring pas vrijdag of volgende week maandag geregeld worden. Van Helen hebben we vernomen dat onze advocaat morgen (is dinsdag) of overmorgen (woensdag) zorg zal dragen voor de legalisering van de overige papieren. Het zal dus waarschijnlijk van de nederlandse kant afhangen of we daadwerkelijk zondag thuis kunnen zijn. Zo niet dan zullen we nog enkele dagen moeten bijboeken. Morgen zullen we de Stichting gaan vragen wie de kosten zal gaan betalen voor de eventuele verlenging van ons verblijf en hopen we op die manier een beetje extra druk daar neer te leggen. Ook is de consult van de nederlandse ambassade dan terug van vakantie. Asn hem gaan we vragen of de papieren alsnog nagestuurd kunnen worden en wij niet nogmaals de lange en dure reis naar Guatemala moeten gaan maken. Daarnaast moeten we maar hopen dat helen en de advocaat de beloften aam guatemalteekse kant gaat nakomen.
Afwachten maar weer. Groet van ons allen.

• 09 Januari 2007 - 18:44

Anita Bekhuis:

Hallo daar! Wat een verhaal zeg. Je bent dan ook zo afhankelijk van anderen he! Ik hoop voor jullie dat het toch nog goed geregeld wordt allemaal en dat jullie spoedig terug kunnen reizen. Gaat alles goed met Juan en Celeste? Maak je niet teveel zorgen, komt vast goed allemaal.
    Tot gauw!
    Groet, Anita